Ranní rituál 2016

Jedno známé pořekadlo praví: „Jaké máš ráno, takový budeš mít den.“ Většina z nás ho chce mít určitě skvělý. Ale to vstávání … vyhřátá postel, „Ještě 5 minut …“, zamáčnutý budík, „Venku je stejně škaredě …“ a spousta dalších výmluv. Co si místo nich raději říci: „Když vstanu, víc toho stihnu a víc si dne užiji„, nebo „Když vstanu dřív, budu mít více času na sebe.„. To co se mi osvědčilo, nebo vím, že je správné jsem sepsal sem…

Vytvořeno dne 2.6.2015.

Verze pro 2016 30.10.2016.

Večer před tím

Když vidím po probuzení, že je vše připraveno hned se cítím jistější a klidnější.

vecer-pred

1-green Připravím si věci na ráno. Pokud se chystám jít plavat, připravím si plavky, ručník, sprchový gel, plavecké brýle a vše do sportovní tašky. Ráno se tak vyhnu stresu z hledání. Navíc mi to pomůže se namotivovat a ulehčí to zvládnutí toho návyku.
2-green Dám si budík co nejdál od postele. Vím, že když ráno vstávám mám tendenci odkládat zvonění. Jako zvonění mám nastaveny zvuky ranního lesa.Budík si vždy nastavím o minutu dřív než minulý den. Do měsíce bych měl vstávat o půl hodiny dříve.
3-green Předpřipravím si stručný plán dalšího dne, abych si ho ráno jen připomněl.
x-red 90 minut před spaním vypínám všechna všechna elektronická zařízení, aby se má mysl uklidnila. Pak praktikuji večerní rituály. O nich napíšu v tomto seriálu později.

30.10.2016 Koupil jsem si super batoh z mnoha kapsama. Připravuji se 1-2 hodiny před událostí. Budík nemám nastaven. Budíme se automaticky kolem 7 hodiny ranní. Omezit elektronická zařízení na konci roku 2016 j velmi těžké. Elektronika je všude, televize, internet, mobily a sociální sítě.

Hurá,  konečně je ráno!

Jakmile zazvoní budík, rychle vstanu a jdu vypnout zvonění. Jakmile jsem na nohou, snažím se hned začít pohybovat, abych se probral, a probudil v sobě čilost. Mnohdy je to těžké vylézt z rozehřáté postele. Uvědomím si ale, že čím dříve se probudím, tím toho více za den stihnu. Opustím ložnici, abych zvládl nutkání znovu si ulehnout. Ve vedlejší místnosti chvilku hned posedím, abych se z ranního šoku zklidnil.

30.10.2016 Ranní koma stále trvá. Organizmus si zvykl na čas kolem 7 hodiny. Hodně to ovlivňuje i denní světlo a počasí. O dřívější vstávání se nepokouším.

Protáhněte se

Rraktuji 13 zjemňujících cviků Thai ji rodiny Yung, kde protáhnu všechny části těla od hlavy až k chodidlům třemi cviky. Čím pravidelněji to praktikuji, tím z toho mám příjemnější pocity. Cítím, že to tělu dělá dobře, začíná si na to zvykat a odměňuje mě za to příjemnými pocity uvolnění.  Po každém cviku se stává každá jednotlivá část těla uvolněnější. Hned se cítím energický a čilý.

30.10.2016 Ráno se nepřinutím. Cvičím 2-3 týdně. 1x týdně plavu. Když je léto, nebo teplo jezdím na kole. Nabral jsem svalovou hmotu. Nebyl jsem vážně nemocný. Exzem se mi ztratil. Pokoušeli se o mě nemoci, ale tělo si s nimi poradilo. Posilovna mi dodala sílu. Thai ji mi dodává energii.

Začněte den s úsměvem

V koupelně, protáhnu svaly obličeje, pochválím se řeknu si, že bude dnes opět skvělý den a usměji se na sebe. Cítím, jak napínané obličejové svaly mají pozitivní vliv na moji náladu. Vyčistím si zuby a udělám hygienu. (Studenou sprchu zatím nedávám, ale nahrazuji jí ranním venčením psa)

30.10.2016 Nejdřív papírek vedle dveří s nápisem „Usmívej se“ s obrázkem černouška, který se směje. V kanceláři z koláž usmívajících se lidí. Nepomohlo to…

Vypijte 0,5 litrů vody

70% z mého těla se skládá z vody. Tu je potřeba během dne doplňovat, jinak je tělo dehydratované. Vypiji proto hned jak vstanu půl litru vody. Pro chuť přidám citron.

30.10.2016 Velký problém. Ráno nepiju. V posilovně to pak doháním.

Dýchejte

Pak si na chvilku sednu do meditačního posedu, zavřu oči a jen dýchám.  Nádech 4 s, dechová zádrž a rychlý výdech. Dělám to pro to, aby se okysličil mozek. který potřebuje kyslík k lepšímu výkonu.

30.10.2016 Málo kdy, si na to vzpomenu. Ví, že by to pomohlo zlepšit náladu.

Meditujte

Poté zklidním dech. Snažím se soustředit na zvedání a klesání břišní stěny, což je první fáze meditace klidu i vhledu. Cítím jak se má mysl pomalu uklidní. Nemyslím na nic. Nechám vše plynout. Jen se soustředím na dech. A pozoruji tělesné pocity. Čekám, až se dostanu do stavu bdělé pozornosti. Pozoruji sebe, své pocity a meditační předmět nebo vhled.  Nenastavuji si stopky, protože to odvádí pozornost k uvědomování času. Medituji okolo 10 minut, dle vnitřní intuice o čase. Otevřu oči a minutu jen v klidu sedím.

30.10.2016 Dle metodiky Zen Habits (ZTD) jsem dodržel návyk 30 dní dělat jednu věc dnně pravidleně. Celou věc mi ulehčoval skřípnutý nerv v páteřní oblasti, který mi celou meditaci zhoršoval. Bolest tvořila permanentně 20% vědomí. Bolesti mě nakonec zbavil chiropraktik Jan Šindler. Přesto už nemedituji. Madituji jen, když si opět uvědomím, že to opravdu uvolní mysl.

Pohyb = energie = emoce

Nejrychlejší způsob, jak změnit svůj stav „na pozitivní mysl“ je prostřednictvím pohybu. Jak říká Anthony Robbins je to všechno jen o fyziologii. Stačí si třeba jen zaskákat přes švihadlo, nebo si chvilku zaběhat. Zrychlí se mi metabolismus, krevní oběh a začne lépe fungovat lymfatický systém. A samozřejmě i mozek, protože je to část těla jako každá jiná.

30.10.2016 Toto mi funguje. Pohyb mi pomáhá nejen po zdravotní stránce, ale i koncetraci. Těľo cítí, že to potřebuje.

Zapojte své emoce

Proto, aby byl můj den úspěšný, potřebuji si navodit pozitivní emoce. Nejlepší způsobem je položit si otázky, které je vyvolají. Tady jsou některé z nich:

To, co jsem spokojený ve svém životě právě teď?
Z čeho jsem nadšený, v mém životě právě teď?
Na co jsem hrdý ve svém životě?
Za co jsem vděčný v mém životě?
Co ve mě probouzí vášeň?
Koho mám rád? Kdo mě miluje?

Je účinné si odpovědět nahlas, nejen v hlavě. Když mluvím nahlas znamená to, že používám své tělo. Mé pocity se tak zintenzivní.

30.10.2016 Otázky mám stále vyvěšené v koupelně vedle zrcadla. Vidím je i odrazu zrcadla. Otázky si pokládám, ale nemotivujem ne to.

Připomeňte si, proč to celé děláte – vaši osobní vizi

Potom přichází to nejdůležitější z rána. Odpověď na otázku Proč? Je klíčové vědět proč to všechno děláte. Přečtení osobní vize a připomenutí životních cílůdodá neskutečnou motivaci. Ujasním si:

  • Proč jsem odhodlaný žít tímto způsobem? Proč to chci? 
  • Připomenu si, kdo jsem a kým chci být. Ujasním si svoji identitu spolu s kodexem chování.
  • Připomenu si hodnoty a pravidla pro můj život.

Otázky si nepokládám, protože jsem je nikdy neměl nikde vyvěšené. Stále ale hledám cesty. V pondělí 31.10.2016 jdu na přednášku o konci prokrastinace.

Naplánujte si den

Z předchozího dne už zhruba vím, co budu ten den dělat. Ráno si připomenu 3 úkoly dne. Nejtěžší a nejdůležitější úkol, budu řešit jako první. Řeknu si jestli tento den věnuji nejvíce svým projektům, svému tělu, rodině, nebo některým z mých klientům – vždy tak vím co je můj úkol dne. Vědomě si vytvářím svůj den a mám tak jistotu, že se pohybujete směrem k mému cíli.

Za klíčový nástroj považuji kalendář Google calendar, kde eviduji vše. Od pracovních úkolů, soukromých i volno časových aktivit. Plánování dne, používání nástrojů, prioritizaci úkolů, a další věci týkající se time managementu.

30.10.2016 Calendar.google.com – je zásadní nástroj plo mé plánování. Používám ho na denní bázi. Plánuji vždy v horizontu týdne. Uplatňuji princip Posouvání kamenů. Plánuji opakující se události.

Zdravá snídaně

Jídlo přemnění tělo na energii. Proto přemýšlím o tom co sním. Uvědomuji si, že pokud do sebe nacpu čerstvou buchtu, rohlíky a zapiju to kávou, tak  co to udělá z mým tělem. Co kdyby snídaně byla talíř ovoce nebo zeleniny, bílý jogurt, semínka či ořechy a jen čistá průzračná voda. Cítil bych se jinak? Jsem přesvědčen, že ano. Uvědomuji si, že výkon mého mozku závisí na výkonu mého těla.

30.10.2016 Jím hodně a téměř všechno. Navíc požívám doplňky stravy pro sportovce BCAA a Proteiny. Dietu si nehlídám.

Zdroje

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *