Zápisky z konference Marketing festival 2016

Marketing festival 2016

Ode 20.10.2016 se v Ostravě koná další ročník konference Marketing Festival. Bohužel tam nejsem. Abych byl alespoň v obraze, pokusím se nazhromáždit co nejvíce relevantních informací lidí, kteří na něm byli, nebo si z něj něco zajímavého odnesli.

Marcus Tober – Odborník na SEO s 10 letou praxí.

  • Vyhledavače už umějí pracovat nejen s kontextem, ale umí se samy učit na základě předchozích hledání.
  • Traditional ranking factors are dead, but SEO is not dead.
  • Google se neustále učí a svůj algoritmus upravuje průběžně. Rozlišuje kontext, obor i záměr hledajícího.
  • Přemýšlej nad kontextem. Co opravdu potřebují zákazníci? Co dělá a nabízí konkurence?
  • Nespoléhej se na jednu techniku. Co funguje tady, jinde nemusí.

Lukas Vermeer – Datový profesionál se zkušenostmi z machine learningu a informatiky.

  • data science v online marketingu.
  • „Při čtení dat, bychom se měli vyvarovat nesprávné korelace.“ (Příklad námořnických vest).
  • Pro testování a experimenty je zásadní mít hypotézy.

Kevin Hillstrom - Specialista na zákaznickou analytiku.

  • Nekonečné slevy podkopávají sílu značky.
  • Čím častěji budete nabízet zboží se slevou, tím víc se to od vás bude čekat i budoucnu.
  • „Prodávejte se slevou jen několik týdnů v roce.“
  • Visačka „vyprodáno“ funguje. Směřujte úsilí k okamžitému nákupu. Vzbuďte dojem naléhavosti. U eshopů nechávejte visačku „VYPRODÁNO“, nutíte tím prý potenciální zákazníky k tomu, aby se na vaše stránky opakovaně vraceli.

Petr Procházka – Člověk, který uspěl na Kickstarter.com.

  • Vystihl strategii, jak uspět na platformě Kickstarter.com s produkem „Botky do kapsy„. Bylo to zejména díky kvalitnímu videospotu – „Kampaně s kvalitním videem vydělají v průměru 4× více než kampaně bez videa.“
  • „Fanoušci Kickstarter.com nejčastěji vybírají a přispívají jen na ty na první, maximálně druhé straně.“

Stephen P. Anderson - Specilista na UX design.

  • Přednáška o tom, jak navrhovat weby a služby tak, aby jimi uživatelé hladce propluli a odnesli si příjemný zážitek.

Michael Lykke Aagaard - odborník na optimalizaci konverzního poměru (CRO)

  • Uživatel musí do 5 sekund vědět, co je cíl stránky, a co na ní je. Tak mu to nekomplikujte.
  • Dej lidem bez to, co čekají, že dostanou.

Zdroje:

Uložit

Uložit

Uložit

Komentáře

Vladimír Matula