Lean Startup metodika – Pitch metody

Testujte nápady ještě předtím, než je realizujete. Ověřte si, zdali jsou vaše klíčové předpoklady správné – validní.

Hlavním rozdílem mezi marketingovým průzkumem a MVP je to, že v případě marketingového průzkumu se ověřuje trh pomocí předem stanovených otázek kladených určitým skupinám respondentů, kdežto v případě využití MVP a osobních rozhovorů máme k dispozici konkrétní zákazníky, kteří jsou lépe obeznámeni s problematikou a dokážou nám poskytnout lepší zpětnou vazbu.

Co znamená „Pitch“ v metodologii Lean Startup

Jde využití získaných dat o problému tak, abychom od zákazníka něco získali výměnou za vyřešení konkrétního problému, nebo poskytnutí konkrétního řešení.

Několik Pich metod:

1. Testování nápadu pomocí fiktivních prodejních stránek

Otestujte svůj nápad pomocí fiktivní prodejní stránky, nebo poptávkového webu. Nabídněte na nich dosud „nevyrobený produkt“. Pokud se Vám to zdá příliš za hranici etiky, nechtějte hned objednávku, ale zkuste za důkaz zájmu vyžadovat kontakt ve formě emailu. S tím, že jakmile bude produkt k dispozici, budou informováni. Ideálním nástrojem je nástroj pro tvorbu vstupních stránek leadpages.net. Na vstupní stránku pomocí reklamy Google AdWords, nebo reklamy na Facebooku přiveďte návštěvníky.

2. Video MVP (Minimum viable product)

Stručně a jasně demonstrujte funkce produktu i jeho užití v praxi. Ideálním místem pro zveřejnění je Kickstarter.com.

3. Crowdfunding

Jedna z nejpřesnějších metod jak ověřit, zda je o náš MVP na trhu skutečně reálný zájem. Funguje na principu drobného investování samotnými zákazníky do vývoje produktů, který je zaujme, výměnou za určitou výhodu nebo benefity v budoucnu.

4. Cold email

5. Cold call

6. Fake ad

7. Solution Interview

Zdroje:

Komentáře